Vitamíny

Čím dál více lidí se snaží žít zdravě, ale stejně jsou bez energie. Pak jsou lidé, kteří jedí samé „hnujdy“ a taky žijí.

Proč?

Dnešní průměrný jídelníček obsahuje přebytek základních živin, zejména cukrů a tuků. Chybí ale vitamíny, minerální látky a vláknina. Spousta lidí se snaží doplnit nedostatky ovocem a zeleninou ze supermarketu, ale i tak jim tyto látky schází. Kámen úrazu spočívá v tom, že nezralé ovoce vyhledávané látky moc neobsahuje. Samozřejmě, že vy si jej kupujete zralé, ale dozrávalo v podmínkách, kde nemá již co hodnotného získat. Víte jak je to dlouho, co krásně žlutý banán ve vaší ruce byl na stromě?

Lidské tělo vydrží hodně, ale…

Dnes se postupně rozšiřují obchody s BIO produkty, které jsou většinou dražší. Na druhou stranu je lepší si dát ovoce či zeleninu, které tělu dodá co má a navíc má chuť, která se od něj očekává. Dalším způsobem jak se v dnešním trhu pohybovat efektivněji je preferovat sezónní zboží a z vlastní nebo nejbližší země.

Svůj výběr lepších potravin zaměřte i u lahůdek, místo salámu (četli jste složení?) berte šunku s co nejvyšším obsahem masa.

Věděli jste, že když do přírody dáte margarín, tak se ho žádný živočich ani nedotkne? Příroda s tím nechce mít nic

společného. Ani se nezkazí. A někteří si to cpou do těla. Ideálním „natírákem“ chleba i rohlíku je máslo, kolem 80% mléčného tuku. V obchodech číhají další pasti, pod podobným balením je občas rostlinný tuk.

ostružiní

Když máte možnost vlastního pěstování, je to k nezaplacení. Žádná hnojiva, chemie a jen zdravé a čerstvé plody.

Jak to, že lidé, co se cpou hamburgry, přeslazenými nápoji a jejich životní náplň je sedět na zadku, ještě žijí? Lidské tělo je úžasně přizpůsobivé, vydrží mnoho, ale taky pak „vystaví vyúčtování„. Tito lidé trpí civilizačními chorobami jako vysoký tlak, cukrovka, zvýšený cholesterol. Má to jedno společné – pacient necítí vysloveně potíže a neuvědomuje si rizika. Do té doby než čištěním přetížený systém odpoví infaktem nebo mrtvicí. Všimněte si, že tito lidé se ve všem také léčí mnohem déle nebo se také nevyléčí, dokud nezmění svůj stravovací systém.

Jak je to správně

Návodů dneska člověk dostane víc než by chtěl. Obecně se držte zdravého rozumu, zvažte co předcházelo výrobě jídla, z čeho se skládá a co si z něj zhruba vaše tělo vezme. Každý den byste měli sníst kolem půl kila ovoce a zeleniny. To se zdá celkem hodně. Začněte s menším množstvím, sem tam mrkev, okurku, jindy třeba jablko k svačině. Postupně si nenásilně zvyknete, nic nebude pod tlakem a vám bude jedině lépe.

Jak si udržet tělo v dobré kondici a díky tomu mít návštěvu chřipajzny vyřízenou za dva dny bez antibiotik, si ukážeme v příštím článku.

Parádní den přeje Martin

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.